VVBHUSAN de vrije Verfgroothandel schenkt verf

Het bedrijf heeft al een aantal keren verf geschonken bij hulpvragen dus het leek tijd voor een interview. Robert Klijs is Commercieel Manager bij VVBHUSAN de vrije Verfgroothandel, onderdeel van de Verfsterk Groep, gevestigd in Rijen en staat ons graag te woord.

VVBHUSAN de vrije Verfgroothandel is de grootste Verfgroothandel van Zuid-Nederland, zegt de website. Robert beaamt dit. “We hebben veertien vestigingen in Brabant en Limburg. Het klantenbestand van VVBHUSAN bestaat uit een mix van schilders-, stukadoors- en klusbedrijven, van ZZP’ers tot groot MKB.

Bij Robert Klijs is het schilderen er met de paplepel ingegoten. In tegenstelling tot zijn vader wilde Robert wel het schildersvak in maar niet om schilder te worden. Hij wilde iets met sales. En dat is goed gelukt in de salesbaan die hij nu heeft.

Contact met ANDERS

Bart Moret belde mij met de vraag of we een alleenstaande moeder met twee kinderen konden helpen. Nadat zij een tijd in het Blijf van m’n Lijfhuis hadden gewoond, kregen ze vrij plotseling de sleutel van een mooie woning in Eindhoven. De kersverse nieuwe woning van Nadia moest alleen nog wel even geschilderd worden voordat ze erin kon trekken.

“De hulpvraag van Nadia triggerde mij direct. Zelf heb ik twee opgroeiende dochters en dacht; snel schakelen en hen vooruit helpen. Dit is concreter dan anoniem een gift geven. Dat spreekt mij erg aan. Het past ook wel in de weg die we bij VVBHUSAN de vrije Verfgroothandel zijn ingeslagen met maatschappelijk verantwoord ondernemen. Als voorbeeld organiseren we voor het eigen personeel jaarlijks een vrijwilligersdag. Zo’n 25 medewerkers kunnen op die dag samen werken aan een bepaald project en zodoende elkaar ook eens op een andere manier ontmoeten en daarbij iets teruggeven aan de maatschappij.

Waarom doen we dit?

Robert: “Deze uitvraag is voor mij zo bijzonder en de investering klein. Waarom zouden wij als Verfgroothandel hier niet aan mee willen werken? We hebben er geen notie van wat er in sommige gezinssituaties kan gebeuren en waar mensen in verzeild kunnen raken. Het komt, zo zou je het kunnen zeggen, uit het DNA van ons bedrijf. Zo zitten we bij VVBHUSAN in elkaar. Dit sluit ook perfect aan hoe we als bedrijf open staan om ‘mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt’ een kans te kunnen geven om bij ons bedrijf te werken.

Wat voor gevoel geeft het, vraag je? Een voldaan en trots gevoel. De bevestiging dat we Nadia met deze hulpvraag hebben kunnen helpen doet je erg goed.