ANDERS Eindhoven

Tijden veranderen en onze samenleving ook. De tijd dat de overheid ons volledig ‘verzorgt’ is over. Dit zorgt ervoor dat jij en ik worden uitgedaagd om meer naar elkaar om te zien en elkaar meer te helpen waar nodig. Dit is een ontwikkeling die stichting ANDERS bestaansrecht geeft.

Stichting ANDERS Eindhoven gelooft in het principe van geven. Niet geven om er zelf beter van te worden, maar geven omdat het ons als mens zo enorm verrijkt. Dit vraagt om een andere manier van denken en handelen. Het moet ANDERS.

Stichting ANDERS Eindhoven wil heel specifiek in de commerciële sector ondernemers uitdagen om een stukje van hun producten/diensten/talenten beschikbaar te maken voor mensen in de samenleving die dát keihard nodig hebben.
Vervolgens is het onze taak om deze ondersteuning te koppelen aan de juiste hulpvragen vanuit de samenleving. Op deze manier is stichting ANDERS Eindhoven een brug tussen mensen die willen helpen en mensen die hulp nodig hebben.

Samen bijdragen aan een mooiere wereld.

Visie

Stichting ANDERS daagt ondernemingen uit om zichzelf beschikbaar te stellen aan kwetsbare mensen in de samenleving die ondersteuning nodig hebben, zodat we met elkaar ervaren hoe mooi het is om te geven.

Slogan

“Want geven maakt rijk”

Oprichting

Stichting ANDERS Eindhoven is sinds 17 augustus 2020 officieel een zelfstandige stichting.

Stichting ANDERS Nederland is in 2015 opgericht vanuit het bedrijf Zakenwijzer, waarna het als een zelfstandige stichting verder is gegaan. In 2020 is begonnen met de landelijke uitrol van het concept, in Eindhoven en andere regio’s.