Word jij ook partner van ANDERS Eindhoven?

ANDERS Eindhoven kan terugvallen op een groeiend ondernemersnetwerk in de regio Eindhoven. Een netwerk van maatschappelijk betrokken ondernemers!

Wat is een partner?

Stichting ANDERS Eindhoven nodigt ondernemers uit om partner te worden. Een partner is een bedrijf dat benaderbaar is voor een lokale nood waar hun  producten/diensten/talenten het verschil kunnen maken voor kwetsbare mensen in de nabije omgeving.

Waarom jij?

Jij bent als ondernemer de sleutel tot het succesvol ondersteunen van de meest kwetsbare mensen. Iedereen wil uiteindelijk graag zelfredzaam zijn, maar helaas is dit niet voor iedereen de realiteit. Wij brengen jou als ondernemer in contact met kwetsbare mensen waar jouw product, dienst of talent het verschil kan maken. Een geweldige kans om jouw maatschappelijke betrokkenheid als ondernemer écht handen en voeten te geven.

Ben Tiggelaar over stichting ANDERS:

“Ondernemers hebben een paar unieke eigenschappen. Het zijn mensen die van weinig, veel kunnen maken. Mensen die voorbij de obstakels naar de kansen kijken. En het zijn mensen die weten hoe je van dromen, naar durven en doen komt. Met die gaven kun je als ondernemer vaak veel meer betekenen voor je omgeving dan je zelf denkt! Stichting ANDERS helpt ondernemers om dit waar te maken.”

– Ben Tiggelaar is bekend van boeken als Dromen, durven, doen, seminars als MBA in één dag en zijn columns in NRC.

Waarom geven?

We geloven dat geven belangrijk is. Sterker nog, wij geloven dat geven rijk maakt.
Het verrijkt de ontvanger die de ondersteuning ontvangt. Maar ook zeker de gever. Rijk door de voldoening die het jezelf brengt wanneer je ziet dat je – in het klein of in het groot – écht concreet van betekenis kan zijn in het leven van een ander. Dat maakt razend enthousiast. Dat verrijkt.

Hoe vaak moet ik dan geven?

Vooraf kunnen we moeilijk zeggen hoe vaak je als partner wordt benaderd voor een hulpvraag. Misschien bied je hele concrete en directe inzetbare diensten of talenten aan. In dat geval zou het kunnen dat we je met een bepaalde regelmaat benaderen. We spreken graag een duidelijke regel met onze partners af: Wij mogen altijd vragen, maar jij mag ook altijd nee zeggen.

Aan wie geef ik?

Stichting ANDERS krijgt hulpvragen binnen via maatschappelijke organisaties waar de stichting nauw contact mee heeft. Denk aan organisaties als het Leger des Heils, Sociaal Wijkteams, Vluchtelingenwerk, Voedselbank, en meer.
Wij beoordelen op basis van duidelijk gestelde criteria of een vraag in behandeling kan worden genomen en plannen we een huisbezoek waar nodig. Op deze manier zorgen wij ervoor dat alleen échte hulpvragen in behandeling worden genomen en niet zomaar elke vraag bij onze partners terecht komt.

Wat krijg ik ervoor terug?

• Vooral enorme voldoening wanneer je als ondernemer het verschil maakt voor iemand.
  • Uitnodiging voor een jaarlijkse partner en netwerkbijeenkomst: Netwerken, elkaar ontmoeten en het werk vieren.
  • Publiciteit wanneer we jou als ondernemer hebben ingezet voor een ondersteuning. Via allerlei kanalen worden deze verhalen gedeeld.
  • Een eigen pagina op de website van ANDERS Eindhoven waar je logo en organisatie wordt gepresenteerd:
  • Een ‘Partner van ANDERS’ logo waarmee je op je eigen website en uitingen je maatschappelijke betrokkenheid kenbaar kunt maken.

Wat kost het?

Vanzelfsprekend maken wij als stichting een aantal noodzakelijke kosten om het werk mogelijk te maken. We geloven dat we deze kosten ook samen met onze ondernemers kunnen dragen. Vele handen maken namelijk licht werk. Om die reden  vragen wij onze partners om een jaarlijkse financiële bijdrage.

Van harte welkom in dit inspirerende, groeiende en waardevolle ondernemersnetwerk!

Wil je eerst meer informatie over ANDERS Eindhoven en over jouw eventuele partnerschap? Neem dan vooral contact met ons op. Vragen zijn er om te beantwoorden.

Jans van de Ven (06 19 42 47 62)
Bart Moret (06 10 59 84 93)