Hulpvraag

Rosa is een alleenstaande moeder met een jonge dochter. Ze is een Oeigoerse vluchteling die hier een huis toegewezen kreeg met een rommelige achtertuin. In de tuin stonden meerdere grote bomen die de toegankelijkheid en veiligheid van de tuin er niet beter op maakten. Buurtgenoten hebben al geholpen om het grootste deel van de bomen te rooien en op te ruimen. Helaas liepen ze daarin vast op een enorme stronk die niet te bewerken of te verplaatsen was. Expertise is daarom noodzakelijk, dus kwam deze hulpvraag bij Stichting Anders terecht.

De hulpvraag werd bij Boomrooierij Weijtmans neergelegd en die wilde graag helpen met het splijten van de stronk. Er werden twee sterke mannen gestuurd die met bijlen, spieën, kettingzagen en een breekijzer de stronk bewerkten. Dit was een heel intensief karwei, maar uiteindelijk lukte het om de stronk in vijf stukken uiteen te laten vallen! Nu kunnen de stukken hout verplaatst en afgevoerd worden. De tuin is daardoor houtvrij en veilige plek voor het dochtertje om te kunnen spelen!

Pay it Forward

Bij Stichting Anders stimuleren we de ontvangers van een goede daad om deze daad weer door te geven. Zo ook Rosa.  Er werd afgesproken dat ze een extra maaltijd zou koken voor iemand die deze heel goed kan gebruiken: namelijk een andere hulpvrager bij Stichting Anders! Piet gaat door een mentaal moeilijke periode en heeft hierdoor geen toegang tot verse en gezonde voeding. Hij heeft genoten van de warme maaltijd met groente, rijst en kalfsvlees. Door dit mooie gebaar van een onbekende leeft hij ook weer een beetje op! Een mooi voorbeeld van de kracht van geven: “want geven maakt rijk”.

Dit verhaal is geschreven door Denise