Alexander, bevlogen chauffeur van de verhuisbus

Alexander Loeffen is vrijwilliger bij ANDERS Eindhoven. Hij is de vaste chauffeur van de verhuisbusjes.

Het komt regelmatig voor dat een hulpvraag bestaat uit een aanvraag om iemand te verhuizen die bijvoorbeeld vanuit het Blijf van m’n  lijfhuis een woning toegewezen heeft gekregen. De hulpvrager heeft niet altijd een eigen netwerk en soms geen flauw idee hoe dit op te lossen. Zodoende ontbreekt het dus vaak aan een verhuisbus om de goederen te verhuizen naar een nieuw adres en iemand die mee wil verhuizen. Soms zijn er situaties waarbij iemand met spoed een huis of appartement moet verlaten. Ook dan is er diezelfde hulpvraag van verhuisbus en chauffeur/verhuizer.

Laat Alexander nou vaak bereid zijn om de rol van chauffeur op zich te nemen en laat Driessen Mobility nu toch altijd bereidwillig zijn om een bus klaar te zetten.

Hoe doet hij dat?

Alexander licht zijn werk graag toe. “Ik vraag de hulpvrager of vraagster als het kan om mee te gaan op de bus. Het betreft per slot hun spullen die verhuisd worden. Maar hij vraagt ze ook om nog een andere reden  mee. Zo kunnen zij in contact komen met de ondernemer die hen heeft geholpen met producten of met een verhuisbus in dit geval.  Zo ben ik onlangs met een Afghaanse dame naar Tilburg en Son en Breugel gereden om daar meubels te halen. De dame in kwestie toonde haar dankbaarheid aan de ‘gevers’ en deze zagen wat het voor haar betekende. Dat doet goed, voor beide partijen.

Wat geeft het je?

“Het is beter te geven dan te ontvangen want geven maakt rijker”, wijze woorden van Jezus en het credo van stichting Anders, oog voor de  kwetsbare medemens. Weet je, je kunt daadwerkelijk mensen iets meegeven zoals vertrouwen, hoop. Ze worden gezien op deze manier en dat is veel waard. Soms probeer ik mensen in contact te brengen met een gemeenschap waar ze zich thuis bij voelen. Ik ben dankbaar dat ik gebruikt word om een puzzelstukje te zijn van een groter geheel.”

Wie is Alexander?

Alexander Loeffen is 53 jaar en heeft 25 jaar in de sector transport  en logistiek gewerkt. Hij werkte meestal als chauffeur op de vrachtwagen. Nu werkt hij twee dagen per week voor Donjon Meubelen en bezorgt en installeert hij meubels en een dag per week als chauffeur bij HLS Logistics. Daarnaast haalt hij meubels op voor Dorcas,  Kringloopwinkel in Eindhoven of bezorgt ze bij de nieuwe eigenaar. Gedurende 1 dagdeel per week doet hij ook dit werk voor ANDERS Eindhoven.