Vakantieparken Roompot Kijkduin en Scheveningen heeft ons enorm blij gemaakt met 1200 (!) items servies!

We kregen tot onze verassing vanuit het park Kijkduin kratten vol met borden, kopjes en schotels, glazen, eetkommen, soepkommen, etc aangeboden. Keurig verpakt en direct inzetbaar bij de vele kringloopwinkels die Den Haag kent. Een fantastisch gebaar.

Als Stichting kregen we dit vanuit Roompot Den Haag aangeboden omdat Roompot begint met een nieuwe lijn in haar parken. Het huidige serviesgoed is overigens echt niet van nieuw te onderscheiden! Gezien het aantal gedoneerde items kunnen we zeker 50 gezinnen blij maken met een compleet servies. Op deze manier maakt geven weer nog rijker!!

Roompot staat open voor een structurele afspraak ten aanzien van het hergebruiken van meubilair, bedden en beddengoed via ANDERS. Binnenkort vinden vanuit het bestuur besprekingen plaats om dit verder te onderzoeken.

Onze voorzitter haalde dan ook direct de items zelf op bij Roompot en bezorgde ze daarna direct bij samenwerkingspartner Weggeefwinkel Loev 13. Hier waren Ellen Hoekman en de andere vrijwilligers dolblij met deze gulle gift!

Deze Weggeefwinkel vervult namelijk een belangrijke taak in de armoedebestrijding en kan direct in haar netwerk deze gulle gift op de bestemde plaatsen brengen. Een voorbeeld van de samenwerking van ANDERS met andere stichtingen.

Van deze gulle actie zijn ook opnames gemaakt die in Zaterdag Live! van Discus T.V. van aanstaande zaterdag 3 februari (van 11 u tot 13 u.) getoond zullen worden.

Nogmaals dank Roompot ( en speciaal Lizzy de Mos …)!!

m