De Ooievaarspas is een gratis pas voor inwoners van Den Haag, Leidschendam-Voorburg en Rijswijk met een laag inkomen.

In 1989 werd de eerste Ooievaarspas uitgegeven. Inmiddels maken ruim 53.000 gezinnen gebruik van de Ooievaarspas en dit komt neer op 10 procent van de Haagse bevolking! Maar ondanks de publiciteit rondom deze “voordeel- en aanbiedingenpas” komen wij als stichting ANDERS Den Haag nog dagelijks mensen tegen die wel voor de pas in aanmerking komen, maar niet hebben aangevraagd.

Om een Ooievaarspas te kunnen krijgen, mag het gezinsinkomen niet hoger zijn dan 130% van de geldende bijstandsnorm.

Zie hieronder:

Nettobedrag in euro´s – 130%
Alleenstaand / alleenstaande ouder € 1.829,-
Getrouwd of samenwonend – beiden jonger dan de AOW-leeftijd € 2.614,-

Ooievaarspashouders kunnen meedoen aan activiteiten bij meer dan 550 sport- en cultuuraanbieders en de meeste activiteiten worden door de gemeente betaald of met korting aangeboden.

De Ooievaarspas is onderdeel van de Haagse Ooievaarsregelingen, zoals een aantrekkelijke zorgverzekering, de schoolspullenpas en gratis openbaar vervoer voor AOW-gerechtigden.

Wilt u als ondernemer partner worden?

Ook korting verlenen?

Bent u als ondernemer gevestigd in Den Haag, Leidschendam-Voorburg of Rijswijk en wilt u een aanbod doen tegen een gereduceerd tarief? Lees dan de voorwaarden van de Ooievaarspas om partner te kunnen worden. U dient wel uw tarieven, lestijden, locaties e.d. openbaar te hebben zoals op een website/facebookpagina.

Voldoet u met uw bedrijf aan de gestelde voorwaarden? Neem dan contact op met ANDERS Den Haag en wij begeleiden u met uw aanvraag naar Het Bureau Ooievaarspas. Want ANDERS Den Haag helpt sociaal-maatschappelijk betrokken ondernemers die hulpvragers willen helpen!

En zeg nu zelf: welk sociaal-betrokken bedrijf wil zich niet in haar uitingen en publiciteit kenbaar maken als partner van ANDERS Den Haag en ook nog eens als partner van de Ooievaarspas. Win-Win!

Wilt u zelf worden geholpen bij het aanvragen van een Ooievaarspas of u kent iemand in uw omgeving die hulp kan gebruiken bij het aanvragen, neem dan contact met ons op.

Stichting ANDERS Den Haag beschikt over een handige app, waarmee met de DigiD van de hulpvrager binnen 5 minuten de voor de aanvraag benodigde gegevens gedownload en gebruikt kunnen worden voor een snelle aanvraag.