Verslavingen. We kennen er talloze. In alle soorten en mate(n).

Ze zorgen ervoor dat de verslaafde niet alleen zijn/haar eigen gezondheid ondergraaft, maar ook de woonsituatie laat verslechteren. Door tussenkomst van familie en/of instanties kan de verslaafde vaak opgenomen worden in een afkick-progamma om het leven daarmee weer opnieuw op te kunnen pakken. Maar daarmee is de (oude of nieuwe) woonsituatie vaak een onderdeel van het ontstaan van nieuwe problemen. Verslavingen zorgen dan ook vaak voor bijkomende geldproblemen en dientengevolge ook voor huisvestingsproblemen.

Indien de ex-verslaafde uit een afkicksituatie weer het leven moet oppakken, is het fantastisch als bij terugkomst naar de thuissituatie het huis weer is opgeruimd en voorzien van een goede basisinrichting. Een bed, stoelen, tafel, kookgerei, lampen, wasmachine, kledingkast, etc. moeten aanwezig zijn om de nieuwe start ook echt succesvol te laten zijn.

Via onze samenwerking met het Gemeentelijke Crisisteam Vaste Lasten (in de persoon van Rick van Dort) kregen we vorige week een acute hulpvraag voor het schoonmaken en inrichten van een flatje. Er moesten in dit geval een bed, tafel, kledingkast, wasmachine en kleed komen. Tijd om ons netwerk van sociaal-betrokken ondernemers in te zetten….

Via onze sponsor Bizstay kregen we een tweepersoons-boxspring met bijzettafeltjes en een rotan kamerkleed die we met de klusbus konden bezorgen.

Van sponsor Makelaarskantoor Belderbos kregen we een magnetron, serviesgoed, koffiezetter en stoomstrijkijzer

Via onze sponsor verhuisbedrijf Wilts een kledingkast en wasmachine (op het adres bezorgd en geïnstalleerd)

≥ Vind kringloop kledingkast in Kasten | Kledingkasten op Marktplaats

Een tweezitsbank via onze nieuwe sponsor MKS ontruimingsbedrijf

Onze jongste vrijwilligster Jessica (18 jaar) – die in september via onze “Brug naar de Toekomst” regeling met het ROC Mondriaan aan de opleiding tot schilder begint –  maakte vervolgens als slagroom op de taart in een dag het huis schoon (waaronder: de was doen, stofzuigen, vloer dweilen en de keuken, bad en w.c. schoonmaken). Ook zorgde zij voor het wassen van de vuile kleding die in zakken in het huis stonden en het inruimen van de spullen.

Een frisse nieuwe start werd op deze manier weer letterlijk en figuurlijk door ons team en sponsoren mogelijk gemaakt!