Onlangs zijn twee van onze vrijwilligers gaan helpen bij een cliënt in Moerwijk. De hulpvraag betrof het opruimen en opnieuw inrichten van de tuin en terras. De hulpvrager was niet in staat dit zelf te doen.

Direct werden de eerste stappen gezet om de tuin aan te pakken. Voordat de cliënt straks op zijn terras in de tuin kan genieten, moesten er eerst een aantal barrières worden opgelost. De eerste stap was het onkruid., want de tuin was over overwoekerd door bramenstruiken. De vorige keer hadden de buren geholpen om de bramenstruiken en de brandnetels onder de knie te krijgen. Echter: de tijd won.

In een paar uur hebben we een paar mooie stappen kunnen maken en hebben de bramen voor een groot gedeelte weg kunnen halen. Daarnaast hebben we een aantal spullen weg kunnen gooien. Tevens was de cliënt zeer behulpzaam en hij heeft de afspraken gemaakt voor onder andere grofvuil en tuinafval.

De vervolgstappen zijn het verder opruimen van de tuin. Het tuin afval mag nog worden weggehaald. Als dat is gebeurd dan gaan we beginnen aan nieuwe verbeteringen. Denk hierbij aan het aanleggen van een klein terrasje.

De cliënt heeft waarschijnlijk al iemand gevonden om te helpen met deze volgende fase en zo zijn we weer samen op weg naar een betere toekomst!