Het was me weer een hectische dag vandaag (07 -02-2024). Onze klusbus is vandaag op 6 plekken in Den Haag geweest om spullen te halen, eerst demonteren, later assembleren en sorteren van binnengekomen “hulpgoederen”.

Op de foto boven ziet u de klusbus van ANDERS en de verhuisbus van het Vadercentrum “broederlijk” op locatie

Deze klus konden we dus samen met het Vadercentrum doen. Zij beschikken over een grote verhuisbus waarmee ze ons – samen met hun vrijwilligers- de inzet van onze klusbus wilden ondersteunen. Wij deden het loskoppelen en het eventueel afvoeren van niet relevante items, de geschonken spullen kregen hier en daar nog wat herstellend kluswerk en vervolgens konden we het klaarzetten, zij deden het vervoeren.

Stukken van de inboedel konden wij weer doorschenken aan de Weggeefwinkel. Dit is ook een initiatief van het Vadercentrum ADAM alwaar elke week 1000 bezoekers met diverse vragen komen richting de overheid, stichtingen en de sociaal-maatschappelijke hulpverleners.

Deze winnaar van ( ondermeer..) “De appeltjes van Oranje” en hoofdrolspeler in de NPO serie “100 dagen in een achterstandswijk” werkt graag met Stichting ANDERS samen op vele vlakken en daar zijn we trots op!.

Hun ervaring en expertise is ons op vele vlakken van dienst geweest en de contacten met Bilal Sahin (de manager) en zijn team zijn uitstekend en warm.

Gezamenlijk konden we vandaag een Syrisch gezin dat net is neergestreken in Den Haag blij maken met een complete inboedel, verlichting, keukenspullen, fornuis en wasmachine. Een groot gezin met 6 kinderen.

Ook hebben we als ANDERS geholpen met het aanvragen van de Ooievaarpas en openen van een bankrekening via onze ANDERS-vrijwilliger Hans Elders (voor schuldhulp / administraties/procedures/ bankzaken).

Ook heeft onze nieuwe sponsor Profource (Finance/ERP/ICT bedrijf met een hart voor de medemens) een professional een hele dag beschikbaar gesteld om het gezin digitaal “aan te sluiten”.

Ook een t.v., laptop en wifi werden op deze wijze via het sponsornetwerk van ANDERS geregeld.

Het gezin kan nu hun leven weer oppakken in een omgeving waar ze waar nodig geholpen worden. De blijde gezichten spraken voor ons boekdelen.

En u weet het al: Geven maakt zo rijk!