Het goed client samenwerken met andere stichtingen is een doorlopend leerproces. Elke stichting heeft haar eigen specialiteiten en eigen werkwijze. Dat daarbij besturen en vooral coördinatoren met elkaar moeten overleggen is een voorwaarde. Zo leren we elkaar steeds beter kennen en… steeds beter in te zetten op een klus.

Zo ook met Haagse Helpers. Via hun netwerkcoördinator Bastine Noordergraaf  (zie onder) werd onze voorzitter Henk Folkers benaderd om samen met hen bij een hulpvraag twee kamers te verven en te behangen. Haagse Helpers werken ook op andere klussen samen met ANDERS en Bastine kennen we via de Maatschappelijke Beursvloer van PEP Den Haag.

We grepen met hen nu de praktische gelegenheid aan om ook de vrijwilligers voor het verf- en schuurwerk eens de fijne kneepjes van het schildersvak te laten leren onder leiding van een (van origine..) gediplomeerd schilder en stucadoor. Want opknappen moet ook echt …..opknappen. En daarvoor is een vakman/vakvrouw nodig.

Want dat is onze coordinator Rickey The van Stichting Anders Den Haag namelijk !

Op deze wijze konden we twee vliegen in 1 klap slaan: samen op een klus gaan en extra tips en tricks leren en samen overleggen waar onze hulp nog beter en sneller kan worden ingezet. Rickey en Bastine staan hier op de foto tijdens hun “werkoverleg”.

Deze “schilderinstructieklus” van Rickey hadden we deze vrijdagmiddag gepland, maar twee dagen ervoor belde de hulpvrager af. Het huis werd verkocht en de verhuizing was binnenkort aanstaande.

Maar als de agenda’s van drie stichtingen gericht zijn op een klus, dan is ook een vervangend adres een mogelijkheid om e.e.a. door te laten gaan. Bij Stichting Present kwam dan toevallig ook een schilderklus binnen en deze werd direct door Bastine opgepakt om samen met Rickey aan te pakken.

Creatief agendabeheer optima forma!

Uiteraard staan we dan ook met ons team klaar.

Rickey maakte een klein plan van aanpak en begon vandaag aan het benodigde voorwerk en  schuurwerk samen met de vrijwilligers. Voor deze klus gaan we ook samen nog op zoek voor behang en een behanger.

Met de hupvraagster overlegde Rickey dan ook de gewenste kleuren en de volgorde van de werkzaamheden.

In overleg met Bastine

Ook de gewenste kleur werd meegenomen

En we konden al snel beginnen !

Teamoverleg

De vrijwilligers in actie !

Rickey en Bastine samen aan de slag

Een goed beschermde vrijwilliger met het juiste gereedschap!

We willen dan ook Bastine danken voor haar praktische en kordate aanpak.

We gaan vaker samenwerken!