Sinds twee weken is Stichting ANDERS Den Haag in het bezit van een eigen klusbus. We maakten in het verleden al gebruik van een grote verhuisauto van ons bestuurslid en secretaris Marc Wilts voor onze grote verhuizingen en ontruimingen, maar hebben nu ook een echte eigen klusbus voor het vervoer van klus- en tuinspullen en kleine verhuizingen.

Nogmaals: ook voor samenwerkende stichtingen stellen we onze bus en de inhoud aan gereedschap graag voor hulpvragen beschikbaar!

Bij RTVDiscus kennen ze ons al goed na drie uitzendingen en ook hier mogen we regelmatig blijvend aandacht vragen voor onze Stichting en de op te lossen noden in Den Haag.

In de uitzending van 3 februari 2024 jongstleden kwamen de volgende onderwerpen aan de orde:

Behandelde actualiteiten

• 100 gezinnen worden geholpen met energiebesparing, met Jan-Arnout Cavadino en Johan Apeldoorn van Stichting Humentum
  • Nieuws Stichting Anders en videodagboek, met Henk Folkers van Stichting Anders Den Haag
  • Feshttps://www.rtvdiscus.nl/zl-2024-02-03/tival Gluren bij de Buren, met John Keys van Stichting de Bühne
  • Frederick Linck, met Lex van Tilborg van het Haags Historisch Museum
  • Gelijkwaardige rol kankerpatiënt, met Veronica van Nederveen van Patiëntenstem.nu

Wij mochten weer vertellen over ons werk en met name de praktische inzet van een klusbus. Er werden in Zaterdag Live! dan ook weer veel ervaringen en contacten uitgewisseld en de sfeer zat er goed in. ANDERS kon zich ook hier weer op de kaart zetten en ook andere stichtingen bereiken voor onderlinge hulp en afspraken.

De bus reed de eerste week alleen al meer dan 300 kilometer in de stad Den Haag om:

• op 7 plekken kleine spullen te halen en af te leveren,
  • 2 ontruimingen te verzorgen en te ondersteunen en
  • bezorgen van 2 fornuizen
  • bezorgen van 2 wasmachines vanuit de Haagse kerken
  • bezorgen flatscreen door gulle sponsor gegeven
  • afvoer vuil naar afvalverwerking
  • ophalen en bezorgen twee kinderbedjes en een kinderstoel
  • ontvangst tuingereedschap
  • ontvangst gereedschap als pay it forward van hulpvrager
  • bezorgen van kleding en schoeisel aan weggeefwinkels na een ontruiming
  • bezorgen van 1 fiets voor een gezin zonder fiets
  • ophalen en vervoer van 1200 items servies naar weggeefwinkels en gezinnen die het nodig hebben

Zie hieronder onze bijdrage aan het t.v. programma (kijk vanaf 30.52 minuten tot 41.29 minuten):

En voor alle sponsoren: de bus kan altijd voller met spullen!

Onze beurs ook……..