Stichting ANDERS Den Haag staat altijd klaar om hulp te bieden aan mensen die zich in noodsituaties bevinden. Soms komen er echter hulpvragen binnen die snel en eenvoudig kunnen worden opgelost. Zo ook het recente verzoek via onze vrijwilliger Spaanstaligen Carmen Pronk om een laptop en telefoon te leveren.

Aan het begin van dit jaar ontvingen we een gulle donatie van een lokale ondernemer, die ons voorzag van meerdere laptops en tablets. Deze waardevolle bijdrage stelde ons in staat om direct in actie te komen. Een deel van de laptops werd toegewezen aan onze toegewijde vrijwilligers, die ze gebruiken om hulpvragen ter plekke efficiënt te beheren. Deze computers hebben al talloze mensen geholpen in hun tijd van nood.

Maar we wilden meer doen met deze waardevolle middelen.

Daarom besloten we om een van de overgebleven laptops te schenken aan een hulpvrager die zich in een bijzonder moeilijke situatie bevond en financiële steun nodig had. Deze cliënt, die afhankelijk was van bijstand, kreeg de laptop overhandigd om zijn kansen op werk te vergroten en zijn communicatie te verbeteren.

We zijn blij dat we deze cliënt hebben kunnen helpen met de laptop en als tegenprestatie gaat hij ons terzijde staan met het verzorgen van taallessen voor Spaanstaligen. Het is een prachtig voorbeeld van hoe kleine daden van vriendelijkheid en vrijgevigheid levens kunnen veranderen.

Wel staat de hulpvraag voor een telefoon nog steeds open.

Als u overweegt om een bijdrage te leveren aan onze stichting, of als u zelf in een moeilijke situatie verkeert en denkt dat we u kunnen helpen, nodigen we u van harte uit om contact met ons op te nemen.

Samen kunnen we een positieve impact maken en meer mensen de hulp bieden die ze nodig hebben. Bij Stichting ANDERS Den Haag geloven we in het delen van liefde, mededogen en kansen, en we zullen altijd ons best doen om te helpen waar we kunnen