Op eerste kerstdag, 25 december, organiseerden alle Jumbo winkels in Den Haag met de Participatie Keuken een kerstlunch voor 350 stadsgenoten die zich eenzaam voelen tijdens kerst.

Deze kerstlunch werd door Jumbo en de Participatiekeuken speciaal aangeboden aan Hagenaars die Kerst op deze manier niet alleen hoeven door te brengen. Ook onze minister voor het Armoedebeleid Carola Schouten (CU) was hierbij aanwezig om een helpende hand te bieden. Een initiatief waard om op te volgen.

Stichting ANDERS was tevens uitgenodigd. De initiatiefnemer van de Participatie Keuken Ben Lachhab had onze voorzitter Henk Folkers tijdens een regionale televisie-uitzending gesproken en uitgenodigd.

Ze besloten tevens om als stichtingen intensief samen te gaan werken in 2024.

Wij hebben als stichtingen samen namelijk hetzelfde doel: een community vormen waarin mensen elkaar helpen en elkaar versterken. Samen met zijn Stichting zet Ben zich in om verbindingen tot stand te brengen. Ook die verbinding met Stichting ANDERS en alles bedoeld om met een liefdevol familiegevoel een hechtere samenleving te bouwen.

Stichting ANDERS wil met De Participatie Keuken mensen helpen zich bewust te worden van hun welzijn, hun gezondheid en van de mogelijkheid om mee te doen. We zijn er voor elkaar, we kunnen leren van elkaar, we kunnen samenwerken. Niemand hoeft er alleen voor te staan.

Al onze initiatieven draaien om hulpvragen uit diverse hoeken. Verhuizen, schilderen, tuinonderhoud, klussen, etc. Maar ook eenzaamheidsbestrijding, fiscale en administratieve hulp, en niet te vergeten eten en drinken.

Maaltijden verbinden ons, participeren werkt en samen doen versterkt onze onderlinge band.

EN……… we gaan nooit ergens naar toe om zo maar samen te komen! Tijdens deze fijne bijeenkomst hebben we dan ook weer twee hulpvragen kunnen oppakken om in 2024 direct te gaan vervullen!

Het bijdragen aan een inclusieve organisatie en samenleving kan ook uw ondernemings-speerpunt in uw MVO-beleid zijn!

Het samen met Stichting ANDERS en Participatiekeuken organiseren van een Aanschuiftafel past heel goed bij veel ondernemingen. Door het bieden van een sociale ontmoetingsplek en een luxe, gezonde driegangenlunch kunt u als ondernemer bijdragen aan de vitaliteit, verbinding en sociale integratie van vaak kwetsbare, eenzame buurtbewoners. Een mooie manier om het contact van ondernemers met de omgeving waarin ze werken te bevorderen en zo hun maatschappelijke betrokkenheid te tonen.