Veel lezers van deze rubriek zullen onderschrijven dat ANDERS vooral voor de hulpvragen in de achterstandswijken komt.

Wijken waar vaak ook problemen zijn met het betalen van de huur, kleine reparaties aan woningen waar de verhuurder niets aan doet, uitzettingen,  overlijdens van mensen zonder nabestaanden en daarmee gepaard gaande ontruimingen, drugsverslaving, illegale verhuur, grote verhuizingen (hoge kosten die men niet op kan brengen), kleine verhuizingen en bezorgingen van kringloopspullen (witgoed), etc.

Vaak komen we dan ook inboedels tegen die we elders goed voor hulpvragen kunnen gebruiken, maar die we eigenlijk in de opslag moeten hebben omdat er nog geen bestemming voor is. Onze ANDERS klusbus moet dan ook regelmatig zowel gevuld worden als worden leeggemaakt!

Inmiddels hebben we zeer goede contacten met ondernemers die ook spullen en gereedschap aanbieden voor onze hulpvragen en we kunnen stellen dat we werkelijk op alle gebieden mensen in nood (en stichtingen met hulpvragen..!) kunnen helpen aan een stukje benodigde inboedel.

Vandaag kregen we er weer een nieuwe en hele mooie sponsor bij: BIZSTAY

In Scheveningen begon het voor hen allemaal in 2010 met een idee en 3 appartementen. Nu heeft BizStay meer dan 160 appartementen, waarvan de meeste groter en luxer zijn dan de appartementen die concurrenten aanbieden. Met locaties als  BizStay HarbourBizStay Park Central, BizStay Maurits en BizStay Walden bestrijken ze de meeste gebieden van Den Haag.

Deze zomer openen ze BizStay Delft waar een oud hotel en leegstaand schoolgebouw wordt herontwikkeld tot 31 gloednieuwe short stay appartementen.

Uiteraard zijn alle appartementen volledig en modern ingericht, maar na verloop van tijd vervangt men de inboedel geheel of gedeeltelijk en worden  de vaak nog uitstekende bedden, stoelen, tafels, krukjes, beddengoed, etc. vervangen om aan de hoge kwaliteits- en stijleisen van Bizstay te beantwoorden.

Stichting ANDERS Den Haag is blij om aan te kondigen dat we een hele mooie deal gemaakt met BIZSTAY. Ze zullen met ons samenwerken om hun inboedels een tweede leven te geven via ANDERS, die dit bij onze hulpvragers aflevert omdat die het heel goed kunnen gebruiken.

Oprichter Dennis Kellner

Oprichter Dennis Kellner: “Onze grote groei heeft inmiddels voor een solide basis ten aanzien van onze bedrijfsvisie en -professionaliteit gezorgd. Ons serviceteam werkt elke dag hard om onze gasten tevreden te stellen. We zijn niet zomaar een boekingskantoor. We selecteren zorgvuldig onze locaties en beheren en onderhouden onze appartementen zelf. Daarom kunnen wij de hoogste kwaliteit garanderen en stellen wij alles in het werk om er voor te zorgen dat men zich thuis voelt bij ons.”

Maar we willen ook graag bijdragen aan een betere samenleving,  waarbij mensen die rond moet komen van een zeer laag inkomen ook geholpen worden met goede spullen om van een huis een thuis te maken. Ondernemen is immers meer dan alleen geldelijk winst maken’.

Bizstay ging echter nog verder in haar sociaal-maatschappelijke betrokkenheid en loste ook direct voor ons het opslagprobleem voor onze inboedels op. Naast het aanleveren van de spullen geeft Bizstay ons ook een mooie sponsoring in de vorm van de algehele beschikking over een gratis opslagruimte voor onze spullen die even moeten wachten op bezorging bij mensen die het  goed kunnen gebruiken voor hun “tweede leven”.

Ideaal voor onze spullen die even moeten wachten op bezorging bij mensen die het goed kunnen gebruiken voor hun “tweede leven”.

We danken dan ook de directie en haar betrokken medewerkers van ganser harte!

Their story, our stay♥