Onlangs mochten we met ANDERS Den Haag aanschuiven bij RTV Discus in het programma Zaterdag Live! We kregen hierop vele positieve reacties, hulp-en sponsorvragen .Bestuurslid Harry van der Valk en voorzitter Henk Folkers hadden het daar dan ook erg naar hun zin.

Met de eindredactie van RTV Discus werd ook na afloop intensief en open gesproken over de echte noodzaak om het armoede-, ouderdoms- en eenzaamheidsbeleid nog meer onder de aandacht te brengen bij onze stadsgenoten.

Stichting ANDERS staat immers midden in dit Haagse werkveld en kan hierover veel vertellen en ook aan iedereen de praktijk van ons werk laten zien.

Met de redactie en medewerkers van Zaterdag Live! en RTV Discus willen we dan ook aankondigen dat we op Zaterdag 9 december aanstaande een vast programma-onderdeel het daglicht laten zien: “ANDERS DEN HAAG”

Door de opzet van dit driewekelijkse vaste programma kunnen in de toekomst ook live direct hulpvragen worden ingediend en besproken met de presentatoren tijdens het programma. Sponsoren kunnen live hun verhaal doen (zowel live als op verzoek of in een bedrijfsfilm ter plekke) en hun sociaal-maatschappelijke betrokkenheid en inzet tonen aan de Haagse inwoners.

Veel hulpvragen kunnen dan wellicht direct opgelost worden en ook andere hulpverlenende stichtingen kunnen zich in dit programma presenteren en de redactie ondersteunen. Voorzitter Henk Folkers zal tijdens dit programma de andere stichtingen en samenwerkingspartners introduceren zodat de kijker (of hulpvrager) op vaste onderdelen ook vaste aanspreekpunten te zien krijgt.

Want als er 1 ding is dat we graag doen dan is het: samenwerken met andere stichtingen! Misschien wordt het straks wel tijd voor het nieuwe programma-item “de Rijdende Hulp” waarin we de klussen, de klussers, hulpverleners en sponsoren in actie laten zien.

Tijd voor een programma waarin praktische hulpvragen ook praktisch worden getoond, aangepakt en ….Opgelost.

Tot zaterdag 16 december!