Vraag hulp

Samenwerken met Stichting ANDERS

Armoede op de werkvloer en geldzorgen bij medewerkers komen in iedere grote organisatie voor. Het is vaak niet direct te zien wie hieronder te lijden heeft, maar het heeft zeker effect op de organisatie. Denk aan verminderde inzetbaarheid, productiviteit en een verhoging in het verzuim. Benieuwd hoe Stichting ANDERS in jouw organisatie het bewustzijn kan vergroten en werkende armen perspectief kan bieden? Neem dan contact met ons op en we komen graag langs voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Diensten

Geen twee organisatie zijn hetzelfde, geen twee medewerkers zijn hetzelfde. Om organisaties en hun werkende armen te helpen is maatwerk nodig. Speciaal hiervoor hebben wij een set diensten ontwikkeld waarmee wij HR-managers, directieleden en teammanagers kunnen ondersteunen bij het adequaat signaleren en ondersteunen van werkende armen binnen de organisatie.

• Quickscan verborgen armoede
    Met de Quickscan maken we, samen met de organisatie, risico’s inzichtelijk. We onderzoeken de opbouw van het medewerkersbestand, de verzuimcijfers en de beschikbaarheid van middelen binnen de organisatie rondom het thema armoede. Door middel van een in te vullen vragenlijst en interviews met leidinggevenden en medewerkers op de werkvloer verzamelen we de informatie. Deze informatie verwerken we in een mooie praatplaat. Om het met elkaar over te hebben.
  • Kennissessie verborgen armoede
    Rondom het thema Verborgen Armoede is veel informatie beschikbaar. Deze informatie hebben we gebundeld in een inspiratiesessie speciaal voor directie/bestuur en HR. Tijdens deze sessie nemen we jullie mee in wat armoede is en op welke manieren dit invloed kan hebben op de organisatie. Een ervaringsdeskundige vertelt wat het werk van ANDERS voor hem/haar heeft betekent. Daarnaast bespreken we de uitslag van de Quickscan, net als de mogelijke impact van de rest van het programma.
  • Gesprekstraining verborgen armoede
    Tijdens de door onze trainers ontwikkelde trainingssessie voor leidinggevenden ligt de focus op praktische handvatten om het gesprek aan te gaan. Wat zijn signalen van Verborgen Armoede en hoe herken je ze? Op welke manier maak je het beladen onderwerp bespreekbaar? Wat zeg je wel, en vooral ook niet? Deze en vele andere vragen komen aan bod tijdens de interactieve training.
  • Bewustwordingscampagne
    Het programma Welverdiend is er om mensen te stimuleren om hulp te vragen als het even niet meer lukt. Het doel van de bewustwordingscampagne is om medewerkers bekend te maken met waar en hoe zij hun hulpvragen kunnen indienen. Om dat te bereiken hebben we een uitgebreide campagne ontwikkeld met onder andere flyers en posters om te verspreiden op de werkvloer. Ook denken we mee over andere middelen om de medewerkers te bereiken, bijvoorbeeld intranet berichten en stimulerende e-mailteksten.
Joanne van der Vlugt

Wat kunnen wij voor jou betekenen?
Joanne helpt je verder.