Vraag hulp
Verhaal

Alles doen om uit de schulden te blijven

Tatiana is een hardwerkende 48 jarige vrouw en werkt als schoonmaakster. Tatiana wilde er alles aan doen om niet in de schulden te belanden maar door tegenslagen zijn haar financiële buffers de laatste tijd sterk afgenomen. Dit gaf haar veel stress, waar ze zowel psychisch als lichamelijk flink last van had. Door haar werkgever werd ze doorverwezen naar Stichting ANDERS. Die hebben haar bijgestaan om haar zorgen te verminderen.

Tatiana had het gevoel dat zij klem zat. Er moest veel geklust worden aan haar appartement en de CV-ketel was aan vervanging toe. Doordat haar man is overleden en ze na een knieoperatie niet meer fulltime kon werken, kon ze financieel maar net rondkomen. Ze had het plan om de bovenverdieping van haar appartement te verhuren om zo extra inkomsten binnen te krijgen maar daar moet eerst nog veel aan gebeuren. Ze heeft altijd veel zelf geklust, maar dat was door de knieoperatie geen optie meer. Tatiana had geen netwerk om haar heen die haar kon helpen. Ook haar bevriende buren in het appartementencomplex waren niet in staat haar hiermee te helpen.

Tatiana besloot uiteindelijk haar zorgen te delen met haar leidinggevende, die haar doorverwees naar Stichting ANDERS. Nadat Tatiana de website had bekeken, aarzelde ze om hulp te vragen. Tatiana helpt graag anderen, maar zelf hulp vragen vindt ze lastig. Na een extra aansporing van haar leidinggevende besloot ze Stichting ANDERS toch een whatsappje te sturen.

Stichting ANDERS nam direct contact met haar op en stuurde een medewerker op huisbezoek. Deze medewerker heeft naar Tatiana’s verhaal geluisterd en samen met haar gekeken hoe ze de situatie het beste konden verbeteren. Stichting ANDERS helpt Tatiana nu door een partner een advies te laten uitbrengen voor het vervangen van de rookkanalen in het appartementencomplex, cv ketel en meterkast. Ze zijn nu samen met Tatiana verder aan het kijken waarmee ze haar kunnen helpen.

Tatiana is erg blij met de hulp en voelt zich veel rustiger nu er iemand achter haar staat en ze niet meer alleen is in haar problemen. Over Stichting ANDERS zegt ze: “Ze bieden goede hulp en de personen met wie ik contact heb gehad waren aardig.”

Tatiana roept andere mensen met geldzorgen op om positief te blijven, te kijken naar wat je wel hebt en om hulp te vragen bij Stichting ANDERS.

Hulp nodig?

Heb jij net als Tatiana moeite om de eindjes aan elkaar te knopen? Dan kunnen wij jou wellicht hulp bieden. Een hulpvraag indienen bij Stichting Anders kost je niets. Ook wanneer het tot ondersteuning leidt, zijn er geen kosten aan verbonden.

Gratis hulpvraag indienen