Een medewerkster van Vluchtelingenwerk neemt contact op. Ze begeleid een alleenstaande moeder met een probleem zonder oplossing. Probleem; op het moment dat de tuinverlichting wordt ingeschakeld springen de stoppen eruit.

Dit probleem dient te worden opgelost, maar hoe?  Mevrouw heeft zelf geen ervaring met elektriciteit. Betrokken vrijwilligers vinden deze klus meer geschikt voor een professional. De woningbouwvereniging wil dit niet doen omdat deze verlichting niet valt onder hun verantwoordelijkheid. Mevrouw heeft nog geen financiële middelen om een professional in te schakelen. Zou Stichting ANDERS Rivierenwaard kunnen helpen?

Al snel vinden we een betrokken ondernemer die één van hun elektriciens naar de buitenverlichting wil laten kijken. Binnen twee dagen is het probleem verholpen. Maar goed ook want het was een levensgevaarlijke situatie, aldus de elektricien.

Heel erg dankbaar voor de oplossing wil deze moeder graag ook iets goeds doen voor een ander, binnen haar mogelijkheden (pay-it-forward). Ze bakt een heerlijke chocoladetaart voor haar buurvrouw omdat haar zoontje iedere week met de buurvrouw mag meerijden naar zwemles.

Haar dochter heeft de taart overhandigd aan de buurvrouw. Twee blije gezichten op de foto.