Foodvalley, zijn jullie klaar voor een beweging van geven?

Stel je voor; een bruisend netwerk van ondernemers uit Foodvalley komt in actie voor de meest kwetsbare hulpvragen in deze regio. Samen maken we zo Foodvalley nog mooier en zetten we verder een streep door armoede. Het is een kans die voor het oprapen ligt. Het concept is bewezen. De werkwijze bekend. Wij zijn op zoek naar bestuursleden, bedrijven en fondsen die samen met onze initiatiefnemer op een nieuwe manier willen dienen. Ben jij nieuwsgierig geworden? Lees dan snel hieronder verder!

Ben je particulier en wil je doneren aan Stichting ANDERS Foodvalley klik dan hier!

Sinds 2015 bouwt stichting ANDERS in Nederland aan een beweging van geven. Het concept is heel eenvoudig; lokale ondernemers komen in actie voor lokale hulpvragen van mensen in armoede. Vervolgens geven de hulpvragers zelf ook een goede daad door aan iemand anders. Een beweging van verbinding en geven als gevolg.

Voorbeelden:

• Een advocaat helpt iemand met een juridische vraag
  • Een slotenmaker maakt een woning weer veilig na huiselijk geweld
  • Een loodgieter geeft een gezin letterlijk weer droge voeten

Inmiddels zijn er al 7 lokale stichtingen in Nederland opgericht; Drechtsteden, Rotterdam, Eindhoven, Amstelland, Den Haag, Nijmegen en Rivierenwaard. Het is tijd om de sprong naar Foodvalley te maken!

Wie is Endryetta?

Endryetta van Ginkel (33 jaar jong, moeder en woonachtig in Rhenen) heeft de afgelopen jaren in allerlei bedrijven werkzaam mogen zijn in verschillende functies. Diep van binnen miste ze betekenis in haar werk. Mensen helpen en dankbaarheid in hun ogen zien is voor haar als het uitpakken van een cadeautje en iets wat naadloos aansluit op het werk van Stichting ANDERS. Met enorme enthousiasme zet zij zich in voor de start van Stichting ANDERS Foodvalley.

Waarom Foodvalley?

Foodvalley heeft alles in zich om een nieuw ANDERS netwerk te laten slagen. Deze regio bestaat uit acht gemeenten (Ede, Veenendaal, Rhenen, Wageningen, Barneveld, Nijkerk, Scherpenzeel en Renswoude) en ligt verspreid over de provincies Gelderland en Utrecht. Ondanks dat er in deze regio hard wordt samengewerkt om een Europese topregio te zijn en te blijven op het gebied van o.a. onderwijs, wonen en agrifoods, leeft zo’n 5,5 % van de inwoners (ca. 19.000 mensen) in armoede. Deze combinatie van een bruisend ondernemersklimaat en kwetsbare huishoudens zijn de ingrediënten die de unieke verbinding via het werk van ANDERS mogelijk maakt.

Meebouwen aan Stichting ANDERS Foodvalley?

Wil je meebouwen en helpen met ons netwerk in Foodvalley? Ja. Mooi. Dan willen wij graag koffie met je drinken. Thee mag ook ;-)

Neem contact op met Endryetta van Ginkel via evanginkel@stichtinganders.nl of klik hiernaast voor mee informatie over partner worden!

Betrokken ondernemers uit de regio

Deze ondernemers zijn al partner en ondersteunen het werk van ANDERS Foodvalley: