Per 1 september is Stichting Anders Nijmegen een feit! En we hebben sindsdien niet stilgezeten. We willen jullie graag op de hoogte brengen van onze vorderingen.

(Foto: Projectleider Philinde van Selm en Jos Willemsen)

Om te beginnen zijn we verheugd jullie te kunnen vertellen dat de eerste twee partners zich bij ons hebben aangesloten. Dit zijn notariskantoor Hoge van Gerven en sinds vanochtend ook sociaal ondernemer en business coach Henk Hop.

Daarnaast zijn we hard bezig contact te leggen met hulpverleners, zodat we kwetsbare mensen die hulp nodig hebben kunnen koppelen aan deze ondernemers, die graag iets voor een ander willen doen.

Gemeente Nijmegen is ons hierbij gunstig gezind. Door ons vanaf het begin te steunen konden we snel en soepel van start. We voerden onlangs een zeer positief gesprek met Jos Willemsen, accountmanager IT en zakelijke dienstverlening bij de gemeente. Hij zegt over ANDERS: ““Van ondernemers horen wij vaak terug dat zij kwetsbare mensen in hun omgeving graag willen helpen. Ze vinden het echter lastig om kwetsbare mensen te vinden. Je wilt dat je hulp terecht komt, waar het écht moet landen. Stichting Anders ontzorgt deze hulpvraag, zodat de ondernemers alleen hoeven te doen waar ze goed in zijn.”

We zijn blij met deze vliegende start en gaan ons hard inzetten om Nijmegen nog een stukje mooier te maken!