Evelyn Buijsse: secretaris van Stichting ANDERS
Vanuit eenzelfde betrokkenheid als waarmee zij haar werk als psycholoog doet, wil ze zich ook graag inzetten voor Stichting ANDERS. Omdat haar kinderen uitvlogen, kreeg Evelyn wat meer tijd voor andere zaken. Tijd die ze wilde besteden aan iets wat van waarde is. Zo kwam ze in contact met Bart Moret, projectleider van Stichting ANDERS. Hij was op zoek was naar bestuursleden. Omdat de visie en missie van Stichting ANDERS haar erg aanspreken heeft ze ja gezegd op zijn vraag “Help je mee de beweging van geven op gang te brengen?”

Evelyn: “Het is goed dat er gezorgd wordt voor kwetsbare mensen en mensen die minder bedeeld zijn. Ik vind het ook mooi dat we iets terugvragen aan hulpvragers. Wij noemen dat Pay it forward. Ik geloof daar in. Onbaatzuchtig geven staat in de top 3 van wat mensen gelukkig maakt.” Evelyn wil deze kans aangrijpen om meer bestuurservaring op te doen.

Haar droom? Ten eerste dat er een fulltime kracht betaald kan worden, omdat dat continuïteit biedt. Ten tweede dat Stichting ANDERS snel meer partners vindt. Hulpvragen zijn er voldoende en matches gaat ook lukken. Door de Corona tijd is het nu moeilijker om partners te vinden, terwijl dat wel hard nodig is. Hopelijk wordt het straks weer beter. Aan de inzet van Evelyn zal het niet liggen.