Een alleenstaande moeder met twee kinderen onder de tien jaar heeft lang geen zorg kunnen dragen voor haar woning en tuin. Erg jammer voor haar kinderen die graag willen spelen in de tuin, maar deze mogelijkheid niet hebben. Haar begeleider van Wij Eindhoven heeft contact opgenomen met Stichting Anders met de vraag of wij kunnen helpen met het opruimen van de tuin. Dit is niet alleen van belang voor de kinderen, maar geeft tegelijkertijd ook een kans aan de moeder om meer hulp te aanvaarden.

Stichting Anders is op zoek gegaan naar een ondernemer die wat snoeiwerk wilde verrichten, zodat de tuin weer leefbaar wordt. De ondernemer heeft de tuin gesnoeid en het snoeiwerk afgevoerd in zijn grote aanhanger. Door deze hulp te bieden laat de ondernemer zien dat er mensen zijn die graag anderen in nood willen helpen. Zo heeft deze mevrouw niet alleen een opgeruimde tuin, maar heeft ze ook kunnen ervaren dat er mensen zijn die het goede voor haar willen!