Stichting ANDERS Eindhoven startte op 1 september 2020 officieel. Vanaf de start steunde Oranje Fonds dit initiatief met een bijdrage voor het eerste jaar. We zijn blij en dankbaar met wat we, mede door deze bijdrage, al hebben kunnen doen. Ruim 70 hulpvragen kwamen binnen, meestal via organisaties uit de sociale basis. Er vormde zich een team.  Samenwerkingen kwamen tot stand. Ondernemers sloten zich aan als partner; droegen bij met oplossingen voor hulpvragers of met een financiële bijdrage.

De toezegging van Oranje Fonds voor het eerste projectjaar vormde, samen met andere bijdragen, de basis om te starten. Op basis van de verantwoording over jaar 1 en onderbouwing van de plannen voor de komende periode, heeft Oranje Fonds ook het aangevraagde bedrag voor projectjaar 2 toegekend. Daarmee kunnen we verder bouwen en de hulpvragen van de meest kwetsbare stadsgenoten matchen met de professionele inzet van lokale ondernemers!

Oranje Fonds – Het Fonds bouwt aan een sociale samenleving, waar mensen er voor elkaar zijn en iedereen mee kan doen. Daarom mobiliseert, versterkt en ondersteunt het zoveel mogelijk mensen en organisaties die zorgen dat niemand er alleen voor staat. De steun bestaat uit inspiratie, advies, kennis en geld. Het Fonds kan dit doen dankzij o.a. de Postcode Loterij, de Nederlandse Loterij, Vrienden en bedrijven. Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima zijn het beschermpaar van het Oranje Fonds.