Willen helpen zit in mijn bloed.

“Huisbezoeker, fotograaf, verhalenverteller, zo klonk de vacature,” aldus Florine. Ze zag deze oproep ergens in augustus 2020 op LinkedIn . Het sprak haar eigenlijk meteen aan. Florine houdt wel van variatie in het werk.

Daarnaast wilde ze iets in het sociale domein. Ze wil graag helpen daar waar het kan. Het zit in haar bloed. “Mijn moeder van 87 doet nog steeds vrijwilligerswerk dus anderen helpen is me met de paplepel ingelepeld”, aldus Florine.

Ondertussen zijn we een jaartje verder. Tijd om haar eens te vragen hoe haar ervaring tot nu toe is.

“Ik houd me nu vooral bezig met contact leggen met maatschappelijke organisaties, Tijdens mijn opleiding tot mantelzorgmakelaar was dat ook een van mijn leerdoelen: het leren kennen van de sociale kaart van Eindhoven. Vertellen wat wij doen en horen wat zij doen. Is er overlap , waar kunnen we elkaar helpen of aanvullen? Het is belangrijk om dit te doen , ook omdat Stichting ANDERS nog niet bij iedereen op het netvlies staat.

Voor mij persoonlijk biedt het werk van alles. Het is soms lastig omdat je niet meteen resultaat ziet van je werk. Aan de andere kant maakt het me ook wel tevreden. Ik ontdek door dit werk waar mijn kwaliteiten liggen. Verder vind ik iets soms spannend om te doen, maar geregeld buiten je comfortzone gaan houd je scherp. En actief blijven is ook een goede zaak. Het maakt me ook dankbaar voor mijn eigen leven. Het kwartje kan zomaar anders rollen waardoor je in een andere situatie terecht komt”.

Florine heeft 21 jaar bij de Rabobank gewerkt na een HBO opleiding Facilitaire dienstverlening. Nadat ze een aantal jaren geleden boventallig werd,  heeft ze een opleiding Mantelzorgmakelaar gevolgd en in 2020 afgesloten. Ze doet nu een thuisstudie Positieve psychologie. Florine is getrouwd , heeft een zoon van 14 en is 53 jaar.