Wie is de nieuwe coördinator bij Stichting ANDERS Eindhoven?

Een paar maanden geleden besloot het bestuur, samen met teamleider Bart Moret, dat er een professionele betaalde kracht bij zou moeten om het werk van van Stichting ANDERS Eindhoven nog beter vorm te kunnen geven. Jans van de Ven heeft gesolliciteerd op de functie van coördinator en …. zij heeft deze baan gekregen.

Haar achtergrond

Jans is 22 jaar en komt uit Bladel. Ze voelt zich sterk verbonden met Eindhoven, niet in de laatste plaats omdat ze daar vanaf haar 11e jaar is gaan basketballen. Jans was talentvol maar ook een harde werker, zoals ze zelf zegt. En daarmee geeft ze eigenlijk precies aan wie ze is en waar ze voor staat. Ze woont sinds december 2021 samen in Eindhoven.

Ze heeft een MBO opleiding Sport en Bewegen gevolgd en daarna een deeltijdopleiding HRM. Beide opleidingen heeft ze succesvol afgerond. Ze Is nu weer gestart met een nieuwe opleiding Management in de zorg, welzijn en maatschappelijke dienstverlening. “Dat is een super leuke opleiding,“ aldus Jans. “Ik ben een van de jongsten maar ik laat me iedere keer inspireren door de mooie ervaringsverhalen van de anderen. In mijn huidige opleiding leer ik veel over coachen, motiveren en wat zijn kwaliteiten van iemand? De kennis die hiermee vergaar kan ik heel goed toepassen op het werk bij Stichting ANDERS.” Jans komt uit een ondernemersfamilie. Vader heeft altijd een installatiebedrijf gehad. “Misschien dat ik daar toch wel wat van heb overgenomen. Ik wil zelf ook graag ondernemen en actief bezig blijven,” zegt Jans.

Waarom Stichting ANDERS?

Wat trekt je zo aan in het werk van Stichting ANDERS? We laten haar aan het woord: “Ik wil graag echt iets betekenen in deze wereld. Ertoe doen, zeg maar. Dat is mijn drive maar behalve dat is het werk heel divers en super dynamisch. Ik heb contact met succesvolle ondernemers, maar ook met kwetsbare mensen met een hulpvraag. Daarnaast ook met allerlei mensen van maatschappelijke organisaties. En tot slot met alle vrijwilligers die voor Stichting ANDERS werken. Het is voor mij een uitdaging om bewustwording bij ondernemers te creëren en de kloof te dichten. Weet dat er ook mensen zijn die het financieel maar vaak ook mentaal moeilijk hebben en soms even hulp nodig hebben. Bij de hulpvrager is de uitdaging om beweging op gang te brengen en hem of haar weer perspectief mee te geven. Ik vind het boeiend om te zien wat we teweegbrengen bij een hulpvrager, wat er bij iemand gebeurt als we de vraag van die persoon oppakken.

Mijn hoofdtaak bij Stichting ANDERS is partnerwerving maar er komen inmiddels allerlei andere taken bij. Ik ga nu bijvoorbeeld huisbezoeken doen omdat ook dat een belangrijk onderdeel van het werk is. Maar ik doe dat ook om ondernemers mee te kunnen nemen in de situatie van hulpvragers.”

Stichting ANDERS is heel blij met Jans en Jans is andersom ook blij met alle uitdagingen die er liggen en opgepakt kunnen worden. We wensen haar veel succes!