Het is niet altijd zichtbaar, maar armoede is overal. Ook in Den Haag en omgeving hebben veel inwoners te maken met schuldenproblematiek. In Den Haag leven naar schatting ruim 28.000 huishoudens met problematische schulden. In sommige wijken leeft één op de vijf kinderen onder de armoedegrens. Voor deze mensen, die vaak in stille armoede leven, is Quiet Den Haag.

Quiet verbindt mensen die in armoede leven (Members), met bedrijven (Sponsoren) en Particulieren (Supporters). Hierdoor geven we ze het gevoel dat ze weer meetellen waardoor we ze weer versterken om straks weer mee te doen in de maatschappij. Dat is het uiteindelijke (gezamenlijke) doel.

Via Quiet komen mensen in aanmerking voor de ‘leuke’ dingen in het leven, zoals bezoek schouwburg, theater of dierentuin….iets wat de mensen nooit of na lange tijd weer mogen meemaken waardoor ze het leven weer met een glimlach tegemoet zien. Ze bieden hun (members) met enige regelmaat deze ‘geluksmomenten’ aan om even te ontstressen. Dit kan ook een gratis knipbeurt bij de kapper, een gratis consumptie op terras, gratis toegang tot een evenement etc. zijn.

Stichting ANDERS Den Haag en Quiet gaan intensief samenwerken op het gebied van het zoeken van oplossingen voor mensen die leven in stille armoede en gaan kwetsbaren naar elkaar doorverwijzen en langs die weg zorgen dat ze lid/member kunnen worden.

Bij het aangaan van onze samenwerking kon ANDERS direct al op dezelfde dag een hulpvraag van Quiet invullen! Vanuit Quiet kunnen er dus ook hulpvragen aan Stichting Anders gericht worden.

Foto v.l.n.r.: Karel Sadi en Dennis Lakhichand (ANDERS) en Rabia Mermi en Hein Wijnen (QUIET)

QUIET werkt met 4 medewerkers en heeft sinds haar oprichting in juni 2022 met succes reeds bijna 100 gezinnen ( members) in Den Haag geholpen. Kijk ook eens op de site van Quiet (www.quiet.nl).

Het bestuur van ANDERS Den Haag heet het team van QUIET dan ook van harte welkom en zal ook vaak op de inloopdagen van Quiet aanwezig zijn om hulpvragen direct in te vullen en op te lossen.