Het brede Armoedeoverleg Den Haag heeft in de achterliggende bijeenkomsten van betrokken armoede-bestrijdende Haagse actoren een interessante hulpvraag opgeleverd voor ANDERS Den Haag.

Tijdens de eerste bijeenkomst in het Nutshuis (Fonds 1818) zaten onze voorzitter Henk Folkers en bestuurslid Marc Wilts naast ex-stadsdeelmanager Jeugd en Maatschappelijke ondersteuning, huidig schoolleider en  tevens Bestuurslid van Stichting Sintvoorieder1 mevrouw Hilde van der Geest-Snijders.

Zij bracht ons op de eerste avond direct in contact met mevrouw Ashana Pal van Bij Betje uit haar eigen netwerk.

De hulpvraag was duidelijk: de verwarming van het buurthuis was al weken kapot en dat is voor een buurthuis een ramp. Zeker als je niet beschikt over een prijsopgaaf, inspectie en …een budget om het te repareren of vervangen.

Wijkwinkel bij Betje

Een fijne plek in Moerwijk waar mensen uit de wijk elkaar ontmoeten. Gestart door Wim Schmale, al 35 jaar ondernemer in de Betje Wolffstraat. Hij zag een tekort aan sociale plekken in de wijk en besloot een sociale plek in de winkelstraat te realiseren.

​Bij Betje ben je altijd welkom voor een kopje koffie (of thee) met een praatje. Vrijwilligers ontvangen velen met open armen  en organiseren allerlei activiteiten, zoals spelletjesmiddagen voor jong en oud, knutselmiddagen, naailes, lunch, de aanschuiftafel en nog veel meer.

Een zeer gewaardeerde partner voor ANDERS Den Haag, maar goed functioneren kan niet als je als buurthuis in de winter in de kou zit!

De hulp van ANDERS Den Haag

Ons A(nders)-team o.l.v. Dennis Lakhichand ging direct aan de slag met deze acute hulpvraag en vond onze sponsor Hamminkpro B.V. van Henny Hammink (alle klussen, verwarmingsinstallateur, elektra en slotenmaker)  bereid om een gratis spoedinspectie te houden. Deze hulp kwam geen seconde te laat: er werd door Henny met zijn meegebrachte apparatuur en software een heus gaslek geconstateerd!

Dat had dus anders kunnen aflopen. Na hernieuwd overleg met de verhuurder (vakmensen kunnen de noodzaak beter verwoorden en onderbouwen bij een woningbouwvereniging dan een eenvoudige huurder..) werd  op voorspraak van Henny akkoord gegaan met een reparatie en vervanging van de inmiddels 12 jaar oude installatie. Kosten voor de verhuurder!

Foto: Dennis Lakhichand (ANDERS Den Haag) en Henny Hammink (Hamminkpro)

Henny : heel hartelijk bedankt namens ANDERS Den Haag voor jouw expertise, reparatie en de geboden “koninklijke oplossing”!

HARTVERWARMEND ANDERS!

Het team van BijBetje